Search:
icon

Cruadalach. - Lead not Follow

Reviews (Metal)

Written by Guzdan on Saturday 24.12.2011 10:50, read: 938×

Cruadalach. - Lead not Follow CD  2011  (MetalGate)
Český folkmetalový klan Cruadalach vydává své debutové album. Když k tomu přidám informaci, že debut  vychází u společnosti Black Bards z německého Gummersbachu  v západní Evropě, tak to už něco znamená. Za velkou louží  má jeho distribuci na starosti rovnou slavný Relapse Records.  Která kapela z našich končin se může s takovou distribucí debutového alba pochlubit? V našich končinách vychází v licenci u vydavatelství Metal Gate. Navíc bude vydání alba podpořeno západoevropským listopadovým turné Black Trolls Over Europe III, kde si Cruadalach zahrají po boku takových veličin jako Suidakra nebo Waylander.
Debut byl natočen u Miloše Dodo Doležala ve studiu Hacienda s několika hosty, za zmínku určitě stojí Anna Backonja, bývalá zpěvačka kapely Stribog. Po zvukové stránce je tedy album ošetřeno více než dobře.
Jak vidno kapela má velice slušně našlápnuto! Musím zmínit i velice povedený obal desky, který má na svědomi Albrecht K. Smuten. Album obsahuje jedenáct kousků, v češtině je song Nezlomní, Blejanje na mjesec a Morrigan. Zbytek je v angličtině, tento poměr považuji za velice zdařilý. Je bez pochyb, že kapela s takovým nápřahem směrem do zahraničí upřednostnila angličtinu. Po textové stránce je to dost melancholické album, ale proč ne, proti gustu…. Já u folkmetalových kapel mám tedy radši takovou tu veselejší, skočnejší notu. Kdo má rád spíše melancholii ať sáhne po tomto albu. Zvlášť v Německu má podle mého kapela velkou naději na úspěch, konkurence je sice veliká, ale naši západní sousedé mají tohle moc rádi… Pro folk metalové fanoušky naprostá povinnost si tohle album obstarat!!!

Dubh
Rage starts here
Nezlomní